Linki zakupowe w Google - Google Merchant Center

Linki zakupowe Google skierowane są głównie do sklepów internetowych. Stworzenie kampanii zakupowej wymaga stworzenia dobrego pliku produktowego i powiązania go z mechanizmem wyszukiwarki Google poprzez konto Google Merchant Center. Na tej podstawie Google samodzielnie będzie dobierało produkty z oferty firmy do wyników wyszukiwania internauty i wyświetli je obok wyników wyszukiwania: organicznych i sponsorowanych.

Jak wyglądają linki zakupowe w wyszukiwarce Google?

Linki zakupowe w Google wyświetlane są w formie grafiki z krótkim opisem i ceną. Google sam dobiera produkty do wyświetlenia.

Co mogą dać firmie? Czyli zalety linków zakupowych w Google.

Poniżej podstawowe zalety linków zakupowych w Google dla firmy:

  • linki pojawiają się pod frazami związanymi z produktem, zatem docierają do osób bezpośrednio zainteresowanych daną ofertą;
  • opłata pobierana jest za kliknięcie, zatem wyświetlenia są za darmo. Dzięki temu bardzo korzystnie przedstawia się współczynnik konwersji;
  • linki zawierają zdjęcie i cenę, czyli wszystko to czego potrzebuje przeciętny Kupujący – zobaczyć produkt i dowiedzieć się ile kosztuje. Nie musi on klikać, by się tego dowiedzieć;

Przykłady zastosowania linku zakupowego w Google

Firma sprzedaje meble ogrodowe i wyposażenie ogrodów. Decyduje się na linki zakupowe w Google.

Korzyści dla firmy:
  • dotarcie do osób bezpośrednio zainteresowanych danymi produktami
  • reklama prezentująca zdjęcie produktu i cenę automatycznie pozwala uniknąć niepotrzebnych kliknięć. Kupujący od razu zanim kliknie reklamę wie jak produkt wygląda i ile kosztuje.
  • kliknięcie linku pozwala wejść od razu na podstronę produktu co ułatwia internaucie podjęcie decyzji o zakupie

Ile to kosztuje?

Opłata za kliknięcie linku zakupowego w Google.pl (CPC) wynosi około 2-3 PLN. W Google przeznaczone jest mniej miejsca na wyświetlanie linków zakupowych w stosunku do tekstowych. W przypadku linków zakupowych mamy mniejsze możliwości wpłynięcia na reklamę za pomocą optymalizacji treści. W efekcie cena stanowi bardzo istotny czynnik w kwestii kolejności wyświetlania reklam. Trzeba się zatem liczyć z większymi kosztami niż w przypadku reklam tekstowych w sieci wyszukiwania.

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Chcesz, by każda wydana na promocję złotówkę zwracała się z zyskiem? Skorzystaj z naszego formularza kontaktowego lub napisz do nas bezpośrednio.

Skontaktuj się z nami, dowiesz się ile możesz zyskać:

NASZA SIEDZIBA:
ul. Piastów Śląskich 49
01-494 Warszawa

biuro handlowe czynne:
(pon-pt) 9.00 - 17.00

tel. : 22 423 11 11
tel. : 22 425 32 32
tel. kom. 601 947 700
tel. kom. 601 989 900

  • linki sponsorowane w sieci wyszukiwania
  • linki sponsorowane w sieci reklamowej
  • linki sponsorowane w sieci Youtube
  • linki remarketingowe
  • linki zakupowe w Google