Małe biznesy to nasze własne działalności gospodarcze, które mogą pomóc nam dorobić sobie do naszej regularnej wypłaty, ale mogą w przyszłości rozwinąć się do naszego jedynego źródła utrzymania. Prowadzenie ich nie musi być wcale trudne, wymaga od nas jednak nabywania cały czas nowych umiejętności i pilnowania naszych klientów. To w końcu firma jak każda inna, tylko troszkę mniejszych rozmiarów.

Działaj w social mediach

Działanie w social mediach pozwala nam dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów, ale również skojarzyć się im z innymi, podobnymi i lubianymi przez nich biznesami. Na pewno na rynku jest już ktoś, kto robi coś podobnego do nas, a nawet jeśli nie, to nie oznacza, że na całym Instagramie nie ma ani jednej osoby, które ma podobny styl do tego, co oferujemy w naszym sklepie. Działając w social mediach mamy większą szansę, że do trafimy do odbiorców takiej osoby, a być może nawet do niej samej. To darmowy i szybki sposób na reklamę, który dziś ma największy potencjał, szczególnie wśród młodych osób.

Szukaj firm chętnych do współpracy

Małe biznesy często są poszukiwane przez większe firmy. Nie chodzi o wchłonięcie ich, ale wejście w tymczasową albo stałą współpracę. Może chodzić o przygotowanie drobnych podarunków dla pracowników albo ich dzieci, dostarczenie dekoracji do biura albo przygotowanie czegoś do reklamy. Często za takimi działaniami kryją się sprytne sztuczki marketingowe, takie jak pokazanie, że większe korporacje wspierają lokalne biznesy, ale nie ma w tym niczego złego, jeśli przy okazji możemy dorobić. Do tego warto też rozglądać się za innymi małymi biznesami, z którymi możemy współpracować i pozyskiwać nowych klientów.

17 skutecznych strategii pozyskiwania nowych klientów dla swojej firmy.

Mądrze rozkładaj swoją pracę w czasie

Organizacja pracy to bardzo ważna umiejętność, którą musimy się wykazać podczas prowadzenia małego biznesu. Nie możemy tracić na niego za dużo czasu, szczególnie jeśli nie mamy szansy się z niego w pełni utrzymać, ale ignorowanie go i spędzanie z nim tylko kilka minut dziennie też nie jest najlepszym rozwiązaniem. Pamiętaj, że każdy biznes trzeba rozwijać, bez względu na to, czy od razu przynosi nam pieniądze, czy nikt się nim za bardzo nie interesuje. Jeśli nie poświęcisz czasu na reklamę ani nie porozmawiasz ze swoimi klientami, może się okazać, że twój mały biznes umrze śmiercią naturalną.

Comment (1)

Leave a comment