Jak korzystać z grup na Facebooku tak, aby wspomóc rozwój swojego biznesu
Przedsiębiorcy- chyba wszystkich sektorów, a nawet najmniejsze, jednoosobowe działalności, decydują się na promocje w Social Mediach.
Dzisiaj przedstawimy kilka wskazówek na to, w jaki sposób korzystać z grup na Facebooku w celach marketingowych.
Istnieje wiele skutecznych sposobów na rozwój firmy przy pomocy grup na Facebook.com.
Przy czym dostępne są dwie, bardzo się od siebie różniące opcje — którymi są tworzenie własnej grupy, powiązanej ze swoją stroną na Facebooku oraz interakcje na innych grupach.
Tworząc własną grupę, masz szanse rozszerzyć zasięg swoich postów — nic za to nie płacąc — jedyne co musisz zrobić to po udostępnić linki do postów lub stworzyć nowe treści, specjalnie przygotowane na tę grupę.
Najważniejsze jest to, aby utworzone posty zachęcały do polubień, kliknięć, lub udostępnień i aby dzięki temu można było dotrzeć do większej grupy użytkowników — warto zaznaczyć, że posty na grupach często mają dużo większy zasięg niż te na stronach.
Jak otworzyć swoją grupę na Facebooku? To bardzo proste! Możesz to zrobić bezpośrednio ze swojej strony biznesowej, jest tam wbudowana ta funkcja. Potem wystarczy wybrać nazwę grupy, jej ikonkę oraz zdecydować czy grupa ma być publiczna, lub czy jej treści mają być widoczne tylko dla członków grupy.
Możesz rozpocząć swoją podróż z nowo założoną grupą, zapraszając obecnych fanów swojej strony do dołączenia (dzienny limit zaproszeń to około 50 osób dziennie) a przy tym zapewnić im rozrywkę i angażujące treści. Użytkownicy, którzy są regularnie związani z treściami publikowanymi przez biznes, są znacznie bardziej lojalni niż inni.
Inne grupy
Przy dołączaniu do innych grup najważniejsze jest to, aby tematyka grupy była powiązana z publikowaną przez Ciebie treścią.
W przeciwnym razie będzie to po prostu bezużyteczne — po znalezieniu odpowiedniej grupy możesz dołączyć do niej za pośrednictwem strony biznesowej lub profilu osobistego (niektóre grupy nie dają możliwości dołączenia do nich za pośrednictwem strony biznesowej), a następnie sprawdzić reguły grupy — czy reklama jest dozwolona, czy też nie. W przypadku grup, w których reklamy są niedozwolone, możesz dalej czerpać z nich korzyści, wchodząc w interakcje z innymi użytkownikami poprzez komentarze i oferując im swoje usługi.
Warto przy tym zauważyć, że dołączenie do grup jako strona biznesowa daje ogromną korzyść — masz możliwość wysłania zaproszeń do polubienia twojej strony biznesowej osobą, które zareagowały na Twój post.